1 - Hasar(Damage) oranı tam olarak menzile bağlıdır. Yüksek olarak başlar yavaşça düşer ve sabit olarak devam eder.

2 - Pompalı tüfeklerde ilk mermiyi geri doldurmak sonraki mermilerden daha uzun zaman alır.


3 - Bütün silahlar silahın gerçek şarjör değiştirme süresinden fazla süren bir şarjör değiştirme animasyonuna sahiptir. Dolayısı ile bu animasyonu silah değiştirerek iptal edebilirsiniz. Böylece mermi dolduktan sonra 2-3 saniye fazladan animasyonun tamamlanmasını beklemezsiniz.



4 - Bir hasar aldığınızda canınız 6 saniye sonra tekrar dolma işlemine başlar. Saniyede 3 can geri dönüştürürsünüz. Hardcore modunda canınız kesinlikle geri dolmaz, bunun için medik pack'leri kullanmalısınız.



5 - Bad company2'de diğer bazı battlefield serilerinden farklı olarak yere çömmenin LMG'ler hariç silahın isabet oranına bir etkisi yoktur. LMG tipi silahlarda ise çömmek fazladan 1.0 Yayılım(spread) oranı avantajı sağlar. Kısacası mermilerin yayılımı düşer.




6 - Tanklar ve Apc'ler arkadan ve yan zırhlarından güçsüzdür. En yüksek hasarı buralardan verirsiniz.

Diğer tüm hafif araçlar tek roket ile yokedilebilmektedir.




7 - Bir roket tanka isabet ettiğinde açı çok önemlidir. 90 derece gibi doğru bir açıdan gelen roket 45 derecelik yatay açıya sahip roketten daha fazla hasar verir. Kısacası olabildiğince düz açıdan atış yapmaya çalışın.





8 - Oyunda 3 çeşit mermi tipi bulunmaktadır. Standard, Sniper ve HMG(Ağır makineli). Standart mermiler aslında yerçekimi tarafından tamamen etkilenmezler. Bu tip mermiler yarı otomatik sniper tüfeklerinden tabancalara kadar her türlü silahta bulunur. 



Sniper mermisi ise bir yapay yerçekimi kuvveti tarafından aşağıya doğru çekilir. Bu çekim kuvveti silaha göre değişmektedir. M24de bu kuvvet fazla iken GOL'de bu kuvvet azdır. Fakat kullandıkları mermi tipi aynıdır, bunu belirleyen şey bu yapay yerçekimi değeridir.

Pompalı tüfeklerdeki sgn12 slug mermileri de bu yapay yerçekiminden etkilenirler.



Son olarak ise HMG adında sabit makineli tüfekler ve araçların sabit makinelileri tarafından kullanılan bir mermi tipi vardır. Bu mermiler ise sniper tipi mermilerden biraz daha fazla yerçekim kuvveti oranına sahiplerdir. M95 sniper tüfeği olmasına rağmen oyun programcıları bu silaha sniper tipi mermi koymamışlardır. 100 hasar verebilen ve isabetli bir HMG mermisi kullanır.



Hmg tipi mermiler diğer mermilerden farklı olarak hafif araçlar, jeep'ler helikopterler gibi araçlara hasar verebilir. M95'in de bu tip araçlara hasar verebilmesinin sebebi de burada yatmaktadır.





9 - Tracer dart tabancası yerçekiminden etkilenmeden kilometrelerce gidebilir.



10 - Sis eklentisi araçlarda çok gerekli bir eklentidir. Sizi sadece spotlanmaktan ve gözlerden korumakla kalmayıp üstünüze yapışan tracer dartları sökmenizi de sağlar. Yeni patchle birlikte helikoptere ise şaşırtıcı fişek eklenecektir, bu sayede helikopterden tracer'ı sökmek mümkün olabilecek.



11 - UAV kullanırken sis eklentisi ile piyadeleri öldürebilirsiniz !



12 - Helikopterlerde gunner olarak ikincil silah spec'ini kullanmak(V ALT W) pilotunuz için hedefleri işaretlemenize yarar. Bu sayede pilot tanklara kilitlenip füze atabilir.